Svenska Mästerskapen i Grupp-A 1985 - Resultat

(Tips! Klicka på bil för att läsa mer, alla bilar ej tillgängliga dock)

 
 
Team >

Beckers Motorsport
(SSK Stockhom)

(Chassi #07820054)
Mats Lindén Volvo 240 Turbo
Team >

Sportpromotion
Halmstad AK)

(Chassi #JR003)
Greger Petersson Volvo 240 Turbo
Team >

IPS Motorsport
(Hyllinge MS)

(Chassi #?)
Ingemar Persson Volvo 240 Turbo
Team >

OK Motorsport
(Falkenbergs MK)

(Chassi #07820054)
Peggen Andersson Volvo 240 Turbo
Team >

Wiik Motorsport
(Finland)

(Chassi #TL2401)
Leif Wiik Volvo 240 Turbo 
Team >

Hyllinge MK

(Chassi #?)
Rune Tobiasson Volvo 240 Turbo
Team >

Kinds MK

(Chassi #?)
Åke Ernstsson Volvo 240 Turbo
Team >

Kinds MK

(Chassi #?)
Sven G Josefsson Volvo 240 Turbo
 

Resultat från Grupp-A 1985

1. Andertorp 12/5
2. Falkenberg 7/7
3. Kinnekulle 28/7
4. Hyllinge 4/8
5. Karlskoga 1/9
 
Plc Namn, klubb, bil 1 2 3 4 5 Poäng
1 Anders Berggren, Karlskoga MK, VW Golf 1 9 9 9 9 (4) 36
2 Mats Lindén, SSK Stockholm, Volvo 240T 9 9 - 6 - 24
3 Anders Dahlgren, Ulricehamn MK, VW Golf 1 (1) 6 6 6 3 21
4 Greger Petersson, Halmstad AK, Volvo 240T 6 6 - 4 2 18
5 Jonny Nilsson, Hässleholms MK, Ford Escort 4 2 4 4 - 14
6 Claes G Österlund, LMS, VW Golf 1 2 3 3 2 - 10
7 Ingemar Persson, Hyllinge MS, Volvo 240T 2 4 3 - - 9
8 Erling Carlsson, Falköpings MK, VW Golf 1 - 4 2 1 - 7
  Stig Gruen, KAK/S, Toyota Corolla 3 1 - 3 - 7
10 Svein Evensen, Norge, BMW 323i - 2 - 2 2 6
  Juhani Koskinen, Finland, VW Golf 1 6 - - - - 6
12 Peter Elgaard, Danmark, BMW 635 4 - - - - 4
13 Peggen Andersson, Falkenbergs MK, Volvo 240T - - - - 3 3
  Niels C Nielsen, Danmark, BMW 323i 3 - - - - 3
  Leif Wiik, Finland, Volvo 240T 3 - - - - 3
  Kent Brandt, Huddinge MK, Chevrolet Camaro - 3 - - - 3
  Rune Tobiasson, Hyllinge MK, Volvo 240T - - - 3 - 3
  Åke Ernstsson, Kinds MK, Volvo 240T 1 2 - - - 3
19 Agne Carlsson, Falköpings MK, VW Golf 1 2 - - - - 2
  Jyrki Wegelius, Finland, Opel Ascona 2 - - - - 2
  Sven G Josefsson, Kinds MK, Volvo 240T - - 2 - - 2
  Jan Lundberg, Danmark, Ford Cortina - - - 2 - 2