ML Racing #07820054

Ägare: Christer & Andreas Simonsen (Team CMS – Facebook/Hemsida)
Byggd av: Per-Gunnar ”Peggen” Andersson, Dick Jönsson Wigroth, Torbjörn Lundström & Johnny Haraldsson
Byggår: 1984
Restaurerad 2000-2021: Rolf Öhberg
Chassi no#: 07820054
Status: Står tävlingsklar

1984



(bild från Peggen Andersson)

2022



(bild från Andreas Simonsen (notera även bilen i bakgrunden – Ford Sierra Grupp-A)

Tekniska bilder (1984)


  
(bilder från Bilsport, Teambild.se & Peggen Andersson)

Tekniska bilder (2016)



  
(bilder från Rolf Öhberg)

Bakgrund (berättad i kronologisk ordning)



1984


Nu en djupare studie om 07820054-bilens historia… Peggen Andersson, som i grunden var en armémekaniker och som börjat sin karriär i  Vredstein & Volvo Turbo Cupen under sena -70 till tidiga 80-talet, så bestämmer sig Peggen 1984 för att bygga, och satsa på Grupp-A i en Volvo 240 Turbo. Bilen byggs upp från en tom kaross av Peggen tillsammans med vännerna Dick Jönsson Wigroth, Torbjörn Lundström och Johnny Haraldsson, och som byggs efter full 1984-specifikation visar sig vara en vinnarbil.

Hjälp med finanserna hade Peggen redan från sina Turbo Cup år av Tommy Mårdskog (Mårdskog & Lindqvist), därav teamets namn 1984 – ’ML Racing Team’. 07820054-bilen byggdes i första avseende med att tävla i DPM (Deutsche Produktionswagen Meisterschaft) i Tyskland, en då nystartad serie. Säsongen 1984 så tävlar Peggen inledningsvis i de Svenska Mästerskapen i Grupp-A, men bilen krånglar mycket och inga race slutförs dessvärre… För att summera 1984 så i tionde deltävlingen i DPM (på Hockehheim, Tyskland) så placerar sig Peggen på en fin andraplats och bästa placering därefter skulle komma i finalen där han blev fyra totalt på Nürburgring, Tyskland.


(Peggen Andersson visade att man behövde inte dyra bromsar för att tävla professionellt utan det räckte bara med andra bromsbelägg!)

1985


För att ha råd att fortsätta att tävla i DPM 1985 så hyr Peggen ut 07820054-bilen till Mats Lindén (känd i Sverige för OK-Porschen), bilen kom därför ingå i en tävlingssatsning finansierad av ’OK Motorsport’ (bild 1) i Sverige. Fördelningen var att Mats körde i de Svenska Mästerskapen i Grupp-A (för OK Motorsport) och Peggen körde i de Tyska Mästerskapen (DPM), (för ML Racing Team). Summeringen för 1985 blev att Mats Lindén (trots DNF’s och DQ’s) avslutar säsongen med en andra placering i de Svenska Mästerskapen i Grupp-A. Peggen, som åker mellan Sverige och Tyskland, med 07820054-bilen för att tävla i DPM blir som bäst placerad på första plats i Heat 1 på Erding, en tredje- (Wunstorf) samt fjärdeplacering (Zolder) så slutar Peggen som sjua totalt i DPM 1985. En tävling på hemmaplan hinner Peggen med och vinner gör han självfallet, detta var på Karlskoga!

Peggen, Mats Lindén och Greger Petersson kör även en tävling i de Europeiska Mästerskapen i Grupp-A på Zolder i Belgien, dessvärre så blev detta en DNF.


(1985 var ett fullspäckat år för 07820054-bilen som tävlas med fram och tillbaka mellan Sverige och Europa)

1986/87


Efter att Peggen sett informationsblad på Volvo Motorsport (i Göteborg) 1985, att man 1986 sökte en bil från Europa att tävla med i Nya Zeeland. Peggen som hade stora ambitioner tvekar inte utan kontaktar direkt personerna i fråga och förklarar att han kan erbjuda både team och bil.

Två bröder, Garry och Mike Pedersen från Nya Zeeland, hade tidigare sökt efter en bil från Europa att tävla med, då en JUMA BMW 365, men priset var helt fel. Så bröderna Pedersen valde att satsa på Peggen istället, detta då priset var ett helt annat och finansierade transport för 07820054-bilen samt två flygbiljetter (för Peggen och hans mekaniker Dick Jönsson Wigroth) till Nya Zeeland.

Teamet som kom att gå under namnet ’Rock Gas Dealer Team’, och den initiala tanken hade varit att Garry Pedersen skulle kört tillsammans med Peggen, men hade skadat sin arm i ett tidigare race och kunde därmed inte köra. Så bröderna tog då in inhemska föraren Dave McMillan att köra i Garry Pedersens ställe. De skulle tävla i serien som då hette Nissan Mobil 500, en kort serie om endast två tävlingar – Första gick av på gatorna i Wellington (26/1 -86) för att sedan avsluta på Pukekohe (2/2 -86).

De slutade som bäst trea på Wellington.


(Peggens första tur till Nya Zeeland med sin bil tidigt 1986)

Dryga månaden senare så fortsätter Peggen att tävla i DTM (nu Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), och har inlett i ett nytt sponsoravtal med målerifirman Beckers, och kom under 1986 att tävla under namnet ’Beckers Racing’.

DTM börjar bra för Peggen 1986, han tar snabbt en andra plats på inledande tävlingen på Zolder och vinner på Hockenhiem dryga veckan senare. Resterande av säsongen så genererar han en andra placering på Avus-Rennen i Berlin samt två femte placeringar (Nürburgring-Eiffelrennen & Wunstorf), detta räckte till att placera sig som total åtta efter säsongens slut.

Men säsongen 1986 var vad man skulle kunna kalla för exceptionellt lång, för att när Peggen inte tävlade i DTM i Tyskland så tävlade han hemma i de Svenska Mästerskapen i Grupp-A (med endast två poäng efter serievinnaren) jämsides de Nordiska Mästerskapen i Grupp-A (där han blir seriemästare), en serie som gick i både Sverige, Danmark och Finland 1986.


(Beckers Racing 1986 med Peggen i både Tyskland (bild 1-2), Danmark (bild 3) & Sverige (bild 4))

Men säsongen 1986 är inte över än! Ett år har 365 dagar (eller 12 månader) och en repris med bröderna Garry och Mike Pedersens görs, de finansierar för Peggen att återvända till Nya Zeeland i november 1986. Mike, som var marknadschef för U-Bix Copiers, finansierar teamet som kom att gå under namnet U-Bix Copiers Dealer Team där Peggen, tillsammans med Garry Croft (Garry som reservförare), kom att köra i South Pacific Championship serien. Serien var om tre tävlingar totalt; Mansfield, Baypark och Pukekohe, men dessvärre så hade man ingen tur då alla två tävlingar resulterar i DNF’s.

Vid säsongen 1986 slut så kunde Peggen lägga till att han tävlat i inte mindre än fyra olika mästerskap, på två olika kontinenter, till sin resumé!

Peggen förblir i Nya Zeeland fram till tidiga 1987, och fortsätter att köra tillsammans med Croft och bröderna Pedersen (U-Bix Copiers Dealer Team). De kör i Nissan Mobil 500, där man dessvärre måste avbryta på Wellington efter att Croft kolliderar med bilen (hela höger bakskärm fick bytas ut). På Pukekohe så slutar de åtta totalt.


(Peggens sista resa till Nya Zeeland i en Volvo 240 Turbo med bröderna Pedersen)

1987


Efter det att Peggen avslutat sin turné på Nya Zeeland så blir han kontaktad av Volvo Thailand, som är intresserade av att köpa 07820054-bilen av honom. Samtidigt som affären går igenom så erbjuder man även Peggen tjänsten som förare i Thailand 1987, att köra som fabriksförare i Thailand, under Sepehr Khodayar (Zepspeed).

07820054-bilen, som redan var bokad att fraktas till Sverige från Nya Zeeland, packades om till sin nya destination – Thailand.

Bilen lackas om (Swedish Motor Corp.), och Peggen inleder säsongen 1987 i med att tävla i Thailand. innan bilen lackas om igen, i Rothmans färger, för att tävla i Malaysia, där Peggen vinner på banan Johor Bahru. Efter Bahru så tävlar den Malaysiska föraren Kan Chee Hong, i city tävlingen Penang Island Street Race, med 07820054-bilen.

Peggen fortsätter i Thailand under 1987, där han gör stor sensation då de Thailändska förarna inte riktigt är i samma klass med Peggen, och där han lättvindigt vinner mot den nya, och nu klart mer överlägsna, BMW E30 M3! Det skall ha funnits ett tillfälle där BMW Thailand hade samlat alla de högsta pamparna vid en tävling på Bira banan i Pattaya, man hånade Peggens Volvo och proklamerade överlägsenheten från nya BMW M3-bilen. Dock efter att racet var slut så blev det många ursäkter, och man fick åka hem med skammen av att Peggen hade sopat mattan med BMW Thailands BMW M3 med sin ”underlägsna” Volvo.

Man hade till och med protesterat mot Grupp-A vingen på bagageluckan, och hävdat (genom pappersexercis) att den inte fanns med i klassningshandlingarna, och Zepspeed teamet tog av vingen… Men detta spelade lite roll eftersom Peggen sopade fortfarande banan med M3-bilen!


(Första och enda gången en Volvo tävlat i Rothmans färger)

1988


Peggen tävlar sitt sista år med Zepspeed och med Volvo, 07820054-bilen har lackats om gul med linjer på sidan av bilen (där man förmodligen hade hämtat inspiration från 1986, från RAS Sport/Nordica-bilarna)

Zepspeed teamet utökas, och Peggen får två stallkamrater – Kriangkrai Limnuntarak och Teerauyd Chiratiwat, där Limnuntarak kör Per Sturesons tidigare bil och Chiratiwat i en nybyggd bil. Fortfarande så rådde varken BMW, eller någon annan, på Peggen i Thailand och enda gången han egentligen fick motstånd var i form av en Mitsubishi Starion Turbo (både bil och förare kom från Australien skall tilläggas), där man körde i två heat, och Mitsubishi hade vunnit i första för att Peggen vunnit i det andra.

Tävlingarna i Thailand var endast sprinttävlingar (precis som i tyska DTM), vilket innebar att racet oftast var över inom en timme, detta gjorde att Peggen aldrig tog upp resident i Thailand under sina två säsonger som fabriksförare, utan han flögs in för varje enskild tävling. Kontentan av säsongen 1988 var en totalvinst för Peggen (igen).

Och detta blev som sagt sista gången han skulle tävla i en Volvo 240 då han redan hade initierat att tävla i en BMW M3 hemma i Sverige tillsammans med Förenade Bil.



(Peggens sista säsong med den bil som han själv byggt och tävlat med i fyra år (1984-88) och Kriangkrai Limnuntarak i den sista tävlingen på Bira banan i Pattaya)

Peggen stod över den sista tävling/tävlingarna 1988, där bilen fortsättningsvis kördes av Kriangkrai Limnuntarak i dessa, nu i nya färger – Röd & vit.

Efter att säsongen -88 var avslutad så avslutade Volvo Thailand sin tävlingsverksamhet i Thailand, så 07820054-bilen säljs till Hans-Åke Söderqvist (Söderqvist Racing Sport) i Sverige. Bilen hyrs ut till den danska föraren Jens Nykjær, som i slutet av 1989 tävlar med bilen i Danmark, på Jylland Ringen. Fortsättningsvis så hyr Nykjær bilen under 1990 för några tävlingar i Sverige (Falkenberg och Knutstorp) för att sedan avsluta på Jylland Ringen i slutet av -90.

Bilen säljs sedan kort därpå till norrmannen Birger Schanke, som endast kör bilen några få gånger, bland annat i ett uppvisningsrace på Lånkenbanan i Norge under 1990. Senare, så säljs bilen till en Svein Helge Kristoffersen, eller ja, det gjordes ett bilbyte, Kristoffersen hade en BMW B7 Turbo som byttes mot 07820054-bilen. Kristoffersen kom dock aldrig att tävla med bilen, men kom att byta ut den då förbjudna skruvade Rubi-skyddsburen (i aluminium) mot en helsvetsad bur (i stål, byggd exakt som Rubi), något som gjordes i Sverige hos Rolfstorps Svets & Smide 1994 (enligt svets-certifikatet på skyddsburen).

Eftersom bilen inte kom till användning så såldes den till en Ingvard Kirkhus strax utanför Stavanger i Norge, där bilen tävlades med i ett gatlopp i Nærbø (också strax utanför Stavanger), där Kirkhus vann i 07820054-bilen.

 
(Bilder tagna på Lånkenbanen i Norge 1990 då körd av Birger Schanke)

Runt 2000, så äger en Roy Olsen (bilen är fortfarande i Norge), som då hade tänkt att sälja 07820054-bilen, men att om den inte kunde säljas, ja då fanns det planer att bygga om bilen till Special Saloon med glasfiberskärmar och modifierad hjulupphängning med mera(!). Rolf Öhberg, som vid detta tillfälle sökte en Grupp-A Volvo, besöker Olsen vid flera tillfällen innan han bestämmer sig för att köpa 07820054-bilen, och därmed räddade Öhberg en klassisk tävlingsbil!



(Bild 1-2 i som bilens såg ut i Norge och bild 3-4 som bilen levererades)

Öhberg fortsätter sin historia med att efter decennier av sökande av svårfunna och dyra Grupp-A delar, så är Peggens gamla Grupp-A bil inte bara komplett igen, utan har även blivit uppdaterad till senaste specifikation vad gällande chassi och motor. Alltså 100% mekaniskt återställd. Öhberg valde att vänta med att renovera kaross tills dess att motor, växellåda, elektronik och bromsar var helt återställt. Öhberg förklarar vidare att det egentligen inte är något fel på karossen, ”visst den har sina skavanker här och där, men det är en del av charmen med en gammal tävlingsbil som denna”, menade Öhberg på.

07820054-bilen är idag en av mycket få kvarvarande bilar i komplett Grupp-A skick. Själv så hade Öhberg blygsamma planer på att tävla med bilen i den tyska Youngtimer-serien, eller några enstaka historiska lopp här i Sverige.

 
(Bilen efter 20+ års totalrenoverade! Nu 100% mekaniskt återställd och fortfarande med intakt originalkaross!)

Under 2021 så tänkte Rolf Öhberg att det var dags för nya utmaningar och väljer att sätta ut bilen på annons i Sverige, och efter många svar på annonsen så är det endast två som lämnar ett seriöst bud på bilen, far och son – Christer & Andreas Simonsen, namn som garanterat är känt för många, där Andreas Simonsen gjort sig ett namn där han bland annat har kört Mercedes på Nürburgring! Och att Christer Simonsen är ett namn i från glada 80-talet då han (ofta tillsammans med sin pappa Kurt Simonsen) tävlade i en Volvo 240 Turbo Grupp-A 1987-88 och sedan gick över till att tävla i en Ford Sierra RS500. Simonsen är en familj med racing i blodet med andra ord!

Så sedan 2022 så vilar nu Peggen Anderssons gamla Grupp-A Volvo (som min mentor Rolf Öhberg renoverat i 20+ år!) hos Andreas Simonsens bilfirma Simonsen Bil (Instagram) i Göteborg. Det finns planer på att fixa till det sista bitarna för att få bilen helt körklar samt att den skall få ett nytt utseende/livery, vilket det blir får tiden utvisa!

Förövrigt så är detta den bil som genererat näst mest segrar från Grupp-A tiden, då med totalt 15 vinster! Den enda bilen som är bättre är 405-bilen, som endast har EN vinst mer!


(Bilens nya hem, bredvid den samma Ford Sierra RS500 som Christer Simonsen tävlade tillsammans med sin pappa Kurt i slutet på 80-talet)


Text och research av Björn Ohlson©,
www.240grupp-A.se©

Tävlingskalender


Fattas det tävlingar så kan detta bero på att bilen antingen inte deltog eller så finns det ej data att tillgodose med.* markerar sista tävlingen för säsongen, enskilda tävlingar markeras ej. ✞ markerar att personen ej längre finns i livet.


 
År: 1984-1987

Ägare: Per-Gunnar Andersson
Serier: Svenska Mästerskapen i Grupp-A, Deutsche Produktionswagen Meisterschaft (DPM), Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), Jylland Ring GP, Nordiska Mästerskapen i Grupp-A, Nissan Mobil 500 & Simpson Series
Utseende/Livery: ML Racing/Sibylla 1984, OK Motorsport 1985, Rock Gas Dealer Team 1986 (Nissan Mobil 500), Beckers Motorsport 1986, U-Bix Copiers Dealer Team 1987 (Nissan Mobil 500 & Simpson Series),
Förare:


Per-Gunnar Andersson

Jan Lundberg

Mats Lindén

Greger Petersson

Dave McMillan

Garry Croft
Datum Bana Förare Mästerskap
840520 Anderstorp
Slutresultat – DQ (orsak oschysst körning)
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
840617 Anderstorp
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson Nordiska Mästerskapen i Grupp-A
840708 Falkenberg
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
840728 Kinnekulle
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
840804 Hockenheim
Slutresultat – 2 (RD1)
Slutresultat – 27 (RD2)
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
840819 Knutstorp
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
840902 Jyllandringen
Slutresultat – 2
Jan Lundberg Jylland Ring GP
840923 Nürburgring
Slutresultat – 4
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850324 Zolder
Slutresultat – 4
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850505 Wunstorf
Slutresultat – 3
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850512 Anderstorp
Slutresultat – DNF (orsak turbo)
Mats Lindén Svenska Mästerskapen i Grupp-A
850602 Mainz-Finthen
Slutresultat – 8
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850609 Erding
Slutresultat – 1 (RD1)
Slutresultat – DNF (RD2)
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850707 Falkenberg
Slutresultat – 1
Mats Lindén Svenska Mästerskapen i Grupp-A
850721 Diepholz
Slutresultat – 7 (RD1)
Slutresultat – 14 (RD2)
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850727 Kinnekulle
Slutresultat – DQ
Mats Lindén
850804 Hyllinge
Slutresultat – 1
Mats Lindén Svenska Mästerskapen i Grupp-A
850818 Zolder
Slutresultat – 18 
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850901* Karlskoga
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
850908 Siegerlandring
Slutresultat – 4
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850922* Nürburgring
Slutresultat – 11
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DPM)
850929* Zolder
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson
Mats Lindén
Greger Petersson
Europeiska Mästerskapen i Grupp-A
860126 Wellington
Slutresultat – 3
Per-Gunnar Andersson
Dave McMillan
(Garry Pedersen )
Nissan Mobil 500
860202 Pukekohe
Slutresultat – 23 (orsak – tappade hjul två gånger)
Per-Gunnar Andersson
Dave McMillan
(Garry Pedersen )
Nissan Mobil 500
860330 Zolder
Slutresultat – 2
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860413 Hockenheim
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860427 Nürburgring
Slutresultat – 5
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860511 Avus-Rennen
Slutresultat – DQ
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860601 Mainz-Finthen
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860608 Wunstorf
Slutresultat – 5
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860615 Anderstorp
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Nordiska/Svenska Mästerskapen i Grupp-A
860706 Falkenberg
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
860713 Nürburgring
Slutresultat – DNF
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860803 Hyllinge
Slutresultat – ?
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
860810 Ahvenisto
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Nordiska Mästerskapen i Grupp-A
860817* Mantorp
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Svenska Mästerskapen i Grupp-A
860821* Nürburgring
Slutresultat – 10
Per-Gunnar Andersson Tyska Mästerskapen i Grupp-A (DTM)
860824 Jyllandringen
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Nordiska Mästerskapen i Grupp-A
861130 Manfield
Slutresultat – 3
Per-Gunnar Andersson
Garry Croft
(Garry Pedersen )
Simpson Series
861207 Baypark
Slutresultat – DNF (orsak överhettad motor)
Per-Gunnar Andersson
Garry Croft
(Garry Pedersen )
Simpson Series
861214 Pukekohe
Slutresultat – DNF (orsak differential) 
Per-Gunnar Andersson
Garry Croft
(Garry Pedersen )
Simpson Series
870125 Wellington
Slutresultat – DNF (orsak krasch)
Per-Gunnar Andersson
Garry Croft
(Garry Pedersen )
Nissan Mobil 500
870201 Pukekohe
Slutresultat – 8
Per-Gunnar Andersson
Garry Croft
(Garry Pedersen )
Nissan Mobil 500


År: 1987-1989

Ägare: ZepSpeed/Volvo Thailand
Serier: Malaysiska Mästerskapen i Grupp-A, Penang Island Street Race & Thailändska Mästerskapen i Grupp-A
Utseende/Livery: Rothmans/ZepSpeed 1987 (Malaysia & Penang Island Street Race), ZepSpeed/Swedish Motor Corp. 1987, ZepSpeed/Shell 1988-89
Förare:


Per-Gunnar Andersson

Kan Chee Hong

Limnantarak Kriangkrai
Datum Bana Förare Mästerskap
870000 Johor Bahru
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Malaysiska Mästerskapen i Grupp-A
871205 Penang GP
Slutresultat – ?
Kan Chee Hong
Penang Island Street Race
871213 Bira circuit Pattaya
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Thailändska Mästerskapen i Grupp-A
870000 Bira circuit Pattaya
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Thailändska Mästerskapen i Grupp-A
880000 Bira circuit Pattaya
Slutresultat – 1
Per-Gunnar Andersson Thailändska Mästerskapen i Grupp-A
880000 Bira circuit Pattaya
Slutresultat – ?
Limnantarak Kriangkrai
Thailändska Mästerskapen i Grupp-A
881016
Johor Bahru
Slutresultat – ?
Limnantarak Kriangkrai Malaysiska Mästerskapen i Grupp-A


År: 1989/90

Ägare: Söderqvist Racing Sport-SRS
Serier: Svenska Mästerskapen i Grupp-A
Utseende/Livery:
Förare:

Jens Nykjær

Datum
Bana
Förare
Mästerskap
890827 Jyllandringen GP
Slutresultat – 8
Jens Nykjær
Danska Mästerskapen i Grupp-A
900715 Falkenberg
Slutresultat – 8
Jens Nykjær
Svenska Mästerskapen i Grupp-A
900805
Knutstorp
Slutresultat – DNS
Jens Nykjær
Svenska Mästerskapen i Grupp-A
90826 Jyllandringen GP
Slutresultat – DNF
Jens Nykjær
Danska Mästerskapen i Grupp-A

År: 1990
Ägare: Birger Schanke
Serier:
Utseende/Livery:
Förare:

Birger Schanke

Datum
Bana
Förare
Mästerskap
900000 Lånkenbanen
Slutresultat – ?
Birger Schanke
Uppvisnings race

År: 1998
Ägare: Ingvard Kirkhus
Serier: Nærbø Gateløp
Utseende/Livery:
Förare:

Ingvard Kirkhus

Datum Bana Förare Mästerskap
980000 Nærbø Gateløp
Slutresultat – 1
Ingvard Kirkhus Nærbø Gateløp
error: Content is protected!