Volvos bilar (läs Dealer Teams) körde uteslutande med Pirelli (vanligtvis D3, fanns även D5 & D7), då Volvo hade Pirelli som kontrakterad däckleverantör för sina serieproducerade bilar från fabrik (att PG Gyllenhammar satt med i Pirellis styrelse hade nog sin orsak till att Volvo fick bra pris på däck!).
Men förekom också Michelin, Goodyear, Dunlop och Bridgestone, men detta var för de privata teamen mer, även om dem också körde med Pirelli. Men för de privata teamen så var val av däckleverantör oftast en prisfråga, eftersom Eggenberger Motorsport fick sina däck av Volvo gratis, de privata teamen åtnjöt inte samma avtal utan fick betala för sina däck hela säsongen.
Volvo Motorsport startade dock ett begynnande samarbete med Michelin, och utförde många tester under slutet av säsongen 1986, men eftersom Volvo drog sig ur Grupp-A i slutet av säsongen -86 så gled detta samarbete med Michelin ur händerna. Vidare så hade dock Volvo Motorsport kvar ett gediget lager med däck från Michelin, något som följde med när Volvo Motorsport sålde bil 604 till Leif Wiik i Finland 1987.
Här är några exempel på förare (och deras däckpreferenser) – Per Stureson föredrog att köra med Pirelli i DTM på sin bil menas Thomas Lindström, som körde i ETCC, föredrog att köra med Dunlop (och som även sedermera blev Europeisk återförsäljare för Dunlop åren efter racingkarriärens slut).
För er som undrar – Dimensionerna varierade från 245-265/600-650, till exempel bil 605 som står på Volvos museum har Pirelli D3 245/640 (med Speedline 9×17″)